emmaterese

- en dagboksblogg -

... jag slipper huvudvärk!

Publicerad 2011-09-08 14:38:24 i Allmänt

Det blev inte bara vila idag. Jag fick tag på den nuvarande hyresgästen och han berättade att hans dotter var i lägenheten och att vi var välkomna att komma och titta på den. Klockan tolv var vi där och vi hade lilla svägerskan med oss. Lägenheten var helt okej, inte lika nyrenoverad och fräsch som den vi bor i nu men vi är inte så petiga. Det är bara en tvåa och ca tio kvadratmeter mindre än den vi har nu men vi är villiga att "byta ner" oss när det gäller lägenhet med tanke på att vi "byter upp" oss när det gäller orten som den ligger på :).

Så, vi pratade med Mörbylånga Bostäder och den 1:a November blir vi Ölandsbor! Wohoooo! Vi ska dit och skriva kontrakt nästa vecka. Lägenheten ligger bara några hundra meter från lilla svägerskan och svärföräldrarna och ca en kilometer till stora svägerskan och bebisen. Vi kommer att spara mycket i bensinpengar ;).

Nu är vi hemma igen efter lite handling på CityGross och nu står en hemmagjord pizza i ugnen. Sådana där "Pizza-kit" är faktiskt riktigt smidiga och goda, tycker vi :).

Imorgon är det jobb från 08-22. Det blir skoj, bara...






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela