emmaterese

- en dagboksblogg -

... Lilla huset på prärien.

Publicerad 2011-09-26 19:50:35 i Allmänt

Just det! Jag glömde ju berätta att det, till min stora glädje, trillade in lite mer jobb för mig den här veckan.

I morse visste jag att jag hade 12,5 h jobb inbokat denna vecka och nu, efter de nya passen, har jag 42,5 h framför mig istället. Men - jag kommer ändå bara att jobba tre dagar. Idag jobbade jag ett kort pass på 6 h, på torsdag blir det 13,5 h och på söndag ska jag jobba hela 23 h och gå av måndag morgon. Så även om jag vet att jag kommer att jobba "heltid" den här veckan så känns det ändå som att jag får en massa ledigt. Det känns skönt att kunna vara hemma några dagar utan att känna att man slösar bort dyrbar tid som man hade behövt spendera på jobbet.

Jag har till och med ändrat i min vikariekalender så att jag inte kan få något jobb imorgon. Jag känner mig lite frusen och hängig och har ont i magen ikväll så jag bestämde mig för att bara vara hemma och vila mig imorgon. Nu kan jag ju göra så med gott samvete, hade jag bara haft de tolv timmar jag visste om tidigare idag så hade jag aldrig gjort så.

Idag var min andra dag på den nya enheten. Det var betydligt lugnare idag och jag kände mig inte lika förvirrad. Det var skoj och jag hoppas på att få vara där fler gånger. Vad jag vet nu så har jag inga fler pass inbokade där men det kommer säkert.

Nu ska jag krypa ner i min säng och kolla på lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela