emmaterese

- en dagboksblogg -

... där borta i England.

Publicerad 2011-09-03 11:38:22 i Allmänt

Varför ska det vara så svårt att komma igång och blogga igen? De senaste veckornas avsaknad av inlägg beror troligen på att jag inte har gjort något som är värt att skrivas om. Både jag och maken har varit lite småsjuka och hängiga. Jag har haft feber lite till och från och maken har varit förkyld. Nu mår vi dock bättre båda två och ikväll ska vi ha gäster och bjuda på middag - skoj!

Jag har fått en massa jobb också. Nästa vecka har jag en 70-timmars arbetsvecka framför mig och det ska bli superkul! Jag har verkligen saknat jobbet de här veckorna när jag har varit ledig. Veckan efter har jag "bara" två 14-timmarspass inbokade men jag hade säkert fått fler om jag inte ställt mig icke tillgänglig på fredag-lördag. Jag fyller nämligen år den fredagen och vi ska fira i dagarna två :).

Just nu är jag lite nervös över att kvällens efterrrättspannacotta inte ska stelna ordentligt. Den står i kylen nu och jag är där stup i kvarten och dallrar på den. Men nu verkar det som att den börjar sätta sig som den ska. Den måste svalna så att jag kan koka blåbärssåsen och låta den svalna innan jag häller på den över pannacottan. Sedan ska den också stelna och hela efterrätten ska serveras med kaksmulor ovanpå. Blir nog gott och sött :).

Ni såg ju mina nya glasögon. De kom på bara två dagar! Karina på Specsavers lyckades verkligen med att snabba på glassliparna...





Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2011-09-03 15:12:34

Hoppas pannacotan blir god, det låter gott ialla fall.

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela