emmaterese

- en dagboksblogg -

... vi ska laga lite middag.

Publicerad 2011-09-15 19:30:55 i Allmänt

Varje år på min födelsedag lagar maken min önskefrukost. Ett år var det fattiga riddare, ett år amerikanska pannkakor, ett år var det bacon och ägg osv, osv. I år blir det bakeoff-frallor, kokta ägg, apelsinjuice och massor med gott pålägg. Jag ska ha både ost, kalkonpastrami och tomat på min macka. Det har jag redan planerat. Eftersom jag inte kan äta så många mackor så gäller det att lägga allt på en :).

Sedan kommer mamma och pappa hit imorgon och vi har beställt bord på Stekhuset. Mums! Det är min vän Carro som har introducerat oss för denna underbara restaurang. Å, så god mat de har där! Jag ska äta helstekt fläskfilé, det har jag gjort varje gång jag har varit där. Jaaaa, jag vet att det är tråkigt att alltid välja samma, men - tänk om jag väljer något annat som inte alls är lika gott som fläskfilén, då kommer jag att vara jättebesviken. Juh.

Sen ska jag tvinga mamma och pappa att spela mitt nya På Spåret-spel :).

På lördag ska vi över till Ö'n och ha födelsedagsfika med svärfamiljen.

Men, nu är jag hungrig och ska se om jag kan övertala maken om att...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela