emmaterese

- en dagboksblogg -

Tradera och sparkar

Publicerad 2012-08-14 23:01:39 i

Jag älskar tradera! Jag har handlat en del mammakläder där nu under graviditeten. Jag har köpt två par byxor, en tröja och en skjorta. Allt sitter som en smäck :). Fick hem skjortan idag, som jag för övrigt betalade en tia för, och upptäckte att jag missuppfattat storleken. Den var i storlek medium men passade faktiskt perfekt. Jag trodde att den var i large. Jag har verkligen inte fattat hur stor/liten jag är nuförtiden.

Idag rörde sig hela magen när ufot sparkade. Både jag och maken såg det och fick oss ett litet skratt. Det är skojigt och mysigt när det händer nya grejer. Maken la kinden mot magen och fick sig en spark i ansiktet :).

Jag både längtar till november, och inte. Det är ju rätt mycket som ska ordnas tills dess och det är skönt att ha många veckor att ordna allt. Men - jag längtar efter min bebis. Massor. <3

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2012-08-15 12:56:16

Jag köpte med mina mammakläder på Tradera. Typ 12 plagg för under 200 kr! DET är alldeles fantastiskt. Det är rätt dyrt ute i butikerna, eller pengar jag inte vill lägga iaf, och svårt att hitta tycker jag. Sen är det ju inte säkert man prickar rätt och budar hem ngt i rätt strl för den delen heller men hittills så har jag bara fått hem en tunika som var alldeles för stor. Så den ligger och skräpar. Men allt annat passade, köpte iofs två par brallor från H&M, seånna där.. vad heter det... som går till vaden i af och är lite lite pösiga att ha i sommar och det har verkligen funkat! Billiga var de med, typ 150 kr styck så.. kanon! Jag myser när jag läser att ni längtar och att ni känner sparkar och hur bebben rör sig därinne. Första barnet är verkligen speciellt måste jag säga. Sen vänjer man ju sig, fastän det är mysigt med såklart men man vet ju mer.. så njut med er, det är alldeles fantastiskt vad mysigt det kommer bli men just nu.. njut! :)

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela