emmaterese

- en dagboksblogg -

Dec. 16, 2012

Publicerad 2012-12-16 16:26:56 i

I torsdags hade Harry ett läkarbesök inbokat. Ett rutinbesök alltså, inte för att han är sjuk. Läkaren vi träffade var min och makens husläkare och han gav vår lilla Knoe båda tummarna upp. Precis som jag visste :).

Han hade på en vecka gått upp 360 gram och vuxit 1 hel cm. Vår sköterska på bhv bara skrattar och tycker att Harry är helt fenomenal på att växa. Han följer inte kurvan direkt, han följer mer en linje som går spikrakt uppåt - vilket är jättebra enligt sköterskan :). Så vi är stolta över vår son som äter och äter och växer och växer.

Själv väger jag mindre än någonsin. Tror att jag vägde såhär lite när jag gick i sexan senast. 65,5 kg. Då var det såklart för mycket men nu är det helt normalviktigt vilket känns skönt. Min "deg" på magen drar ihop sig lite lite mer för varje vecka också, vilket jag inte har något emot.

Det får väl bli en liten bild också :). Såhär matar en mamma som behöver en hand över till något annat.



Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2012-12-17 19:40:41

Emma, jag måste bara säga.. jag är så glad för din skull att du väger som du gör idag. Helt perfekt. Du är duktig.. och det är så himla roligt att du fått lille Knoen (får vi kalla honom det? ;) )... glad är ordet! :) Du och din fina lilla familj, alldeles perfekt. :) Stor kram! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela