emmaterese

- en dagboksblogg -

Härlig dag!

Publicerad 2012-07-02 19:57:45 i Allmänt

Idag var vi ju då på ultraljud och det är med stor lättnad och glädje som jag kan berätta att allt ser bra ut med det lilla ufo't :). Det var enormt roligt att se krabaten och det är häftigt att det ligger en liten människa där inne i min mage. Den växer som den ska och hjärta, hjärna, diafragma och allt annat ser ut precis som de ska se ut. Det är väldigt fascinerande att man kan se så mycket detaljer på ett ultraljud. Vi såg till exempel hjärtats alla kammare och klaffarna som åkte fram och tillbaka. Så coolt!
 
Idag sov jag till halv ett! Snacka om att jag behövde/behöver vila. Jag ska sova tidigt ikväll också eftersom jag börjar jobba vid sju imorgon. Sen är jag ledig onsdag-torsdag och det ska bli skönt.
 
Idag har jag varit så illamående och kräkts massor av gånger precis som i början av graviditeten. Jag tror att det beror på trötthet och alla ny intryck som kom förra veckan. Mår bättre just nu, men så fort jag äter något annat än frukt så kommer det tillbaka. Men, trots detta har det varit en härlig dag idag - det är så underbart att veta att ufo't mår bra!
 
Sådärja. Det var väl det hela för idag :).
 
ps: Just det, ufot' har en snopp :).
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Eva Skullman

Publicerad 2012-07-03 20:49:19

Men Emma, så roligt!
En liten kille! :)
Är så glad för er skull!!!! :)
Många kramar!!!!

Svar: Tack! De kan ju aldrig säga till 100 procent om könet utan lämnar alltid en liten reservation. Men det verkar onekligen bli en liten pojke. Inte för att det spelar någon roll, såklart, men det är lite roligt att veta. Blir mer en riktig liten person där inne :). Ni då? Vet ni denna gång också?
EmmaTerese

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela