emmaterese

- en dagboksblogg -

Utkast: Jul. 19, 2012

Publicerad 2012-07-19 13:44:33 i Allmänt

Jag kämpar på efter operationen med att få i mig den mat som jag och ufo't behöver. Om jag åt lite men ofta innan jag hamnade på sjukhus så är det inget mot vad jag gör nu. Nu äter jag en gång per 1,5 timme och hinner ibland bli riktigt hungrig på den tiden. Det är väl inte så konstigt egentligen med tanke på att jag bara äter tre-fyra tuggor per måltid. Läkaren har sagt åt mig att äta kaloririkt och det jag är sugen på.

Jag har rätt ont också. Var hos en läkare på vårdcentralen idag för att få hjälp med det. Tabletterna jag fick på sjukhuset gör att jag kräks massor och panodil hjälper inte bra nog. Tyvärr finns det inte mycket man kan göra när man är gravid så jag fick tabletter mot illamåendet. Ibland får man behandla biverkningarna, som läkaren sa.

Men - jag är mycket piggare och blir bättre för varje dag. Men jag är ordinerad mycket mycket vila. Så det är vad jag gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela