emmaterese

- en dagboksblogg -

Keeping busy

Publicerad 2012-05-22 22:00:45 i Allmänt

Jag har varit ledig igår och idag och faktiskt har jag och maken tagit tillvara på dessa dagar. Vi har rensat och städat både förråd och klädkammare. Vi har handlat viktiga saker som toapapper och mjölk, rensat och städat kyl och kök. Hälsat på svärfamiljen och lekt med bebisen. Idag har vi tvättat en massa också. Skönt att få lite saker gjorda som annars har blivit släpande. Fastighetsskötaren var här idag och rensade vår golvbrunn i badkaret också. Nu rinner vattnet ner och man slipper ha vatten upp på vaderna när man duschar. Gutt.

Imorgon jobbar jag natt så det är ju nästan som att jag är ledig imorgon också. Men då ska jag mest vila tror jag.

Nu kollar vi på semifinal i Eurovision Song Contest. Enligt vår tradition var vi på förhand bestämt vilka vi hejar på, utan att ha hört låtarna. Idag hejar jag på Österrike vars bidrag kommer snart.

Spännande

Här får ni en bild från besöket i Målilla hembygdspark. Pappa och Micke inspekterar ett gammalt sågverk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela