emmaterese

- en dagboksblogg -

Helgmys

Publicerad 2012-09-29 20:16:13 i

Ikväll har jag faktiskt något av en helgkänsla. En riktigt härlig känsla! Ofta när man, som jag nu, är sjukskriven så går dagarna in i varandra och det känns inte så stor skillnad på vardag och helg. Men, idag känns det alltså som en riktig lördagskväll :).

Vet inte riktigt vad det beror på men jag tror att det kan bero på att vi har varit ute och åkt lite idag och kollat in Skördefesten här på Ö'n. Vi kollade lite loppisar och köpte en korv, inte speciellt mycket men det var lite lagom sådär. Sen åkte vi hem till svärmor och drack lite kaffe och pratade en stund. Äpplen och potatis fick vi med oss hem därifrån också.

Väl hemma efter ganska så många timmar lagade maken en rostbiff av en halv bit fransyska vi haft liggande i frysen och jösses vad gott det blev!

Jag tror att det sköna känslan delvis kommer av att jag känner att det för en gångs skull är hyfsat städat i lägenheten också. Jag slappnar av så oerhört mycket bättre när jag vet att det är ordning i mitt hem.

Som grädde på moset har vi en renbäddad säng att mysa ner oss i sen när det är sovdags. Underbart! :).

Imorgon ska svärmor bjuda oss på middag på en restaurang i Borgholm för att fira hennes födelsedag. Det ska bli mysigt - jag gillar att gå på restaurang.

Nu ligger jag på soffan och har ett Ufo i magen som sparkar järnet. Mysigt, visst, men måste han sparka mig rätt i lungorna? ;).

Bilden är morbror och bebisen som plockar äpplen.

Hejdåförikväll

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2012-09-29 23:16:58

Så mycket bebis är hon väl inte längre:) kram

Postat av: Emma

Publicerad 2012-09-30 11:36:50

Nej, verkligen inte! Snart 21 månader. Får hitta på ett annat smeknamn :).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela