emmaterese

- en dagboksblogg -

Söndag

Publicerad 2012-09-09 14:07:30 i

Idag är jag helt lamslagen av illamående. Jag är jätteledsen och orkar absolut ingenting. Jag har mått lite bättre den senaste veckan och glömt hur jobbigt det är med sådana här dagar. Jag hoppas verkligen att den här dagen blir ett tillfälligt återfall.

Jag tror att anledningen till att jag mår bättre är att jag börjat äta mer salt. Barnmorskan sa att vissa mår illa för att saltbalansen är fel i kroppen så att det blir fel med elektrolyterna. Den senaste 1,5 veckan har jag ätit minst en portion med nudlar i stark stark stark buljong och faktiskt så kräks jag mindre och är piggare. Förutom idag då. Buljongen gör jag genom att blanda en buljongtärning i fyra dl vatten, ha i soya, köttfond, vitpeppar och salt. Blir rätt starkt och salt. Och gott! :).

Jag ser fram emot tisdag då maken ska ta med mig på födelsedagsdejt. Jag fyller inte förrän nästa söndag men vi drar ut lite på firandet.

Och supergrattis till min kompis Eva som fick sin lilla bebis igårkväll!

Pussochkram

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2012-09-13 09:55:13

Men gulle dig! Tack! Kram :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela